منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • 20 حقیقت در مورد طراحی سایت که احتمالا نمی دانستید.

20 حقیقت در مورد طراحی سایت که احتمالا نمی دانستید.

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ

بسیاری از ما طراحان وب از یک گردش کار برنامه ریزی شده برای انجام کار خود پیروی می کنیم. با این حال، آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا این روش درستی برای انجام کار است؟ بیایید در مورد 20 واقعیت در مورد طراحی وب سایت صحبت کنیم که احتمالاً نمی دانستید.

1. اولین وب سایت جهان هنوز آنلاین است.

اولین وب سایت جهان توسط تیم برنرز لی در 6 آگوست 1991 ایجاد شد و هنوز آنلاین است.

اگرچه با استانداردهای امروزی خیلی زیاد نیست، اما مولد همه وب سایت ها است.

اولین وب سایتی که تا کنون ایجاد شده است
اولین وب سایتی که تا کنون ایجاد شده است. این توسط تیم برنرز لی در سال 1991 ساخته شد.

2. بازه توجه 7 ثانیه

دامنه توجه انسان از ماهی قرمز کوچکتر است. در حالی که ماهی قرمز 9 ثانیه طول می کشد، انسان ها فقط 7 ثانیه دارند. همچنین، کاربر معمولی فقط نیم ثانیه طول می کشد تا نظر اولیه را در مورد یک وب سایت ایجاد کند.

در این مدت، کاربر تصمیم می گیرد که سایت در مورد چیست و آیا محتوا جالب است یا خیر.

3. رنگ بر ادراک مصرف کننده تأثیر می گذارد

  • سفید و صورتی صمیمانه و خالص محسوب می شوند
  • قرمز، نارنجی و زرد انرژی و هیجان را به ارمغان می آورد
  • رنگ مشکی نشان دهنده قابلیت اطمینان، قدرت، قدرت و حرفه ای بودن است.
  • سبز نشان دهنده رنگ زندگی، تجدید، طبیعت و انرژی است

همچنین مردان و زنان رنگ های متفاوتی را ترجیح می دهند. بنابراین وب سایت لوازم آرایشی زنانه شما ممکن است بازدیدکنندگان خود را از دست بدهد زیرا رنگ های خاص مردانه بیشتری دارید.

روانشناسی رنگ
روانشناسی رنگ

طراحان وب‌سایت و برندها مدت‌هاست که از روانشناسی رنگ‌ها برای تأثیرگذاری بر درک مصرف‌کننده از یک محصول یا خدمات استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، رنگ آبی استفاده شده در فیس بوک به عنوان یک رنگ قابل اعتماد، آرامش بخش و تمیز عمل می کند. برای کاربران مفید است که روی محتوای واقعی به جای عناصر طراحی پر زرق و برق تمرکز کنند. به همین ترتیب رنگ های مختلف کیفیت های متفاوتی دارند.

4. انتظار می رود تا سال 2022، ترافیک داده های تلفن همراه به 77.5 اگزابایت در ماه برسد.

بله، و این 62000000000 گیگابایت استفاده از داده در ماه است. در مقایسه، سال 2018 از 19.01 اگزابایت داده در ماه استفاده می کرد.

5. سورپرایز – متن بیشتر از تصاویر جلب توجه می کند.

اگرچه تصاویر به راحتی توجه مغز انسان را به خود جلب می کنند، اما اغلب ممکن است به اشتباه درک شوند یا اشتباه ارائه شوند. محتوای متنی کاربران را ترغیب به دانستن بیشتر و افزایش کنجکاوی می کند.

6. ابزارهای نمونه سازی اعتماد ایجاد می کند

مشارکت دادن مشتری در فرآیند طراحی برای حرکت موثر پروژه به سمت یک نتیجه رضایت بخش ضروری است.

ابزارهای نمونه سازی مانند Invision App و Marvel به طراحان وب کمک می کند تا قبل از شروع طراحی به راحتی به اشتراک بگذارند و بازخورد دریافت کنند. اکنون که آنها حقایقی در مورد طراحی وب سایت هستند، هر طراح وب باید تمرین کند.

7. مردم وب سایت شما را از گوشه بالا سمت چپ مشاهده می کنند.

هنر خواندن با لوح های سنگی، طومارهای پاپیروس و کاغذها آغاز شد. امروزه ما از بنرهای دیجیتال و تلفن همراه استفاده می کنیم.

چیزی که هرگز تغییر نکرده این است که چگونه می خوانیم. در بیشتر فرهنگ‌ها، خواندن را از گوشه بالا سمت چپ شروع می‌کنیم. بنابراین، همیشه مفید است که مهمترین محتوای خود را در قالب F یا Z طراحی کنید.

8. خوانندگان بنرها را نادیده می گیرند.

بنر کوری پدیده ای است که در آن کاربران وب سایت آگاهانه یا ناآگاهانه بنرها یا اطلاعات ارائه شده در یک بنر مد را نادیده می گیرند.

یک مطالعه نشان می دهد که 86 درصد از کاربران از بنر کوری رنج می برند.

9. مردم قسمت های پایین وب سایت شما را نادیده می گیرند.

اکثر کاربران زمانی را در بالای وب سایت شما سپری می کنند و پایین را نادیده می گیرند. یک مطالعه نشان می دهد که کاربران به طور متوسط ​​تنها 5.59 ثانیه را صرف خواندن محتوای یک وب سایت می کنند.

10. از فونت های مد روز اجتناب کنید.

این درست است.کاربران فونت های ساده و معمولی را که ما مرتباً می بینیم دوست دارند. فونت های فانتزی جدید حواس کاربر را پرت می کنند و محتوای سایت را نادیده می گیرند.

11. عکس های بزرگ توجه بیشتری را به خود جلب می کنند.

عکس های بزرگ و جسورانه توجه کاربران را به خود جلب می کند.

تصاویر چشم نواز با متن پررنگ پیام را به راحتی منتقل می کنند.

12. بازدیدکنندگان سرفصل ها را می خوانند.

افراد در عصر دیجیتال می خواهند به سرعت اطلاعات را به دست آورند. با هزاران مقاله مشابه موجود در وب، کاربران محتوای شما را اسکن می کنند

55 درصد از بازدیدکنندگان مقالات را در 15 ثانیه یا کمتر می خوانند. داشتن عناوین بزرگ و پررنگ قطعا به ارزش افزوده کمک می کند.

13. بازدیدکنندگان زمان بیشتری را صرف تماشای منوها و دکمه ها می کنند.

بازدیدکنندگان همیشه به منوها و دکمه های یک وب سایت توجه بیشتری می کنند تا در اسرع وقت گزینه های موجود را بررسی کنند.

منوها و دکمه ها ما را به راه حل مشکلاتمان هدایت می کنند. آیتم ها و دکمه های منوی خاص، منطقی و بصری تعامل کاربر را افزایش می دهند.

این یکی از حقایقی در مورد طراحی وب سایت است که من قبل از تحقیق برای این مقاله نمی دانستم.

14. فهرست ها برای تمرکز خواننده شما مفید هستند.

  • نکات استراتژیک باعث می شود افراد مطالعه کنند
  • اسکن و ارائه چندین نقطه آسان است
  • همچنین با بقیه متن متفاوت به نظر می رسد و وقفه ای بصری به خواننده می دهد

15. پاراگراف های کوتاه بهتر از پاراگراف های طولانی کار می کنند.

خواندن و درک پاراگراف های کوتاه تر آسان تر است. درک پاراگراف های طولانی تر دشوار است.

نیل پاتل، یک بازاریاب دیجیتال، پیشنهاد می کند که پاراگراف های یک خطی بهترین گزینه برای تبدیل هستند.

16. CTAهایی که در داخل یا زیر محتوای عالی قرار می گیرند، کلیک های بیشتری دریافت می کنند.

افزونه‌ها یا CTAها در بالای صفحه یا در ناحیه‌ای که محتوای جالبی دارد، دید و تعامل بیشتری دارند.

اگر ارزشی را برای خوانندگان خود فراهم می کنید، می توانید به راحتی یک افزونه یا دکمه عمل را در کنار آن قرار دهید.

17. انتظار می رود تا سال 2020 تعداد کاربران گوشی های هوشمند به 2.87 میلیارد نفر برسد.

در مقایسه، کل جمعیت در ابتدای سال 2020 7.75 میلیارد نفر است و با سرعت فوق العاده ای در حال رشد است. تا سال 2020، تقریبا 30 درصد از جمعیت جهان از تلفن های هوشمند استفاده خواهند کرد، و بازدیدکنندگان بالقوه شما نیز همینطور.

18. منو زمانی بهترین عملکرد را دارد که در بالای وب سایت شما قرار گیرد.

اکثر وب سایت ها دارای منوهایی در بالای صفحه هستند و بازدیدکنندگان شما انتظار دارند که آن نیز در آنجا باشد.

هنگامی که یک بازدید کننده جدید به سایت شما می آید، آنها می خواهند به سرعت اطلاعات را دریافت کنند. یک منو با موقعیت عجیب یا پنهان، بازدید کننده را گیج می کند و ممکن است سایت را ترک کند.

19. کاربران موبایل، تصاویر بصری را بیشتر از متن یا محتوا دوست دارند

افرادی که با دستگاه های تلفن همراه وب گردی می کنند، نمی خواهند وقت خود را صرف خواندن محتوا کنند. آنها بیشتر علاقه مند به دریافت اطلاعات از طریق تصاویر هستند.

تصاویر بزرگ و جسورانه و همچنین ویدیوها در دستگاه های تلفن همراه بیشتر از متن مورد توجه قرار می گیرند.

کاربران موبایل بیشتر از متن یا محتوا، تصاویر بصری را دوست دارند
کاربران موبایل بیشتر از متن یا محتوا، تصاویر بصری را دوست دارند

20. سرفصل های جلب توجه.

عنوان مقاله شما باید جلب توجه کند. زیرا هدف از تیتر این است که کاربر اولین جمله را بخواند. بنابراین، شما می توانید آنها را از خط اول علاقه مند کنید.

نتیجه

همانطور که افراد بیشتری از وب استفاده می کنند، گرایش های جدید طراحی و استاتیک استفاده ایجاد می شود.

ما همچنین یک اینفوگرافیک داریم که 20 نکته ذکر شده در اینجا را نشان می دهد.

آیا حقایق جالبی در مورد طراحی وب سایت می دانید که احتمالاً دیگران از آن بی خبرند. نظر خود را برای ما بنویسید


آیا می خواهید در مورد 3 کاری که برای تبدیل شدن به یک طراح وب خوب باید انجام دهید یاد بگیرید؟ ما در اینجا آن را شرح می دهیم