منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • راهنمای تخصصی برای رایج ترین انواع وب سایت.

راهنمای تخصصی برای رایج ترین انواع وب سایت.

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ

با بیش از 1.74 میلیارد وب سایت در اینترنت تا سال 2020، برای طراحان وب و بازاریابان مهم است که رایج ترین انواع وب سایت را درک کنند.

ساخت یک وب سایت می تواند دشوار باشد. مهمتر از همه، تعیین نیازهای کاربران برای موفقیت کسب و کار مهم است. بنابراین، تقسیم این وب‌سایت‌ها به دسته‌بندی‌ها، فرمول روشنی برای ساختن آن به ما می‌دهد.

1. وبلاگ ها

وبلاگ ها حاوی محتوای تصادفی یا شخصی هستند که مقالات، داستان ها، فیلم ها و عکس های به روز شده را نشان می دهد. علاوه بر این، کارشناسان برند و خدمات، وبلاگ‌هایی را برای ارائه اطلاعات و ارتقای فکر در مورد صنعت خود ایجاد می‌کنند.

وب‌سایت‌های وبلاگ اغلب دارای بخش‌هایی برای نظرات هستند که بازدیدکنندگان می‌توانند به یک مقاله پاسخ دهند.

اگر می خواهید وبلاگ خود را راه اندازی کنید، WordPress.com یا Blogger.com می تواند مفید باشد. با این حال، اگر می خواهید یک وبلاگ سفارشی تر با نام دامنه و میزبانی خود داشته باشید، wordpress.org یک جایگزین رایگان بسیار محبوب است.

وبلاگ ها
وبلاگ ها

2. وب سایت های شرکتی

وب سایتی که نماینده یک برند یا شرکت است و اطلاعات مربوط به آن را در اینترنت ارائه می کند، یک وب سایت شرکتی است. همچنین می تواند یک فروشگاه آنلاین برای یک شرکت محصول یا تاریخ رزرو برای یک شرکت مبتنی بر خدمات داشته باشد.

هدف سایت شرکتی می تواند متنوع باشد. به همین دلیل مهم است که قبل از ساختن اهداف مشخصی داشته باشید.

  • نوع رابطه ای که امیدوارید با مشتری خود ایجاد کنید.
  • نقش وب سایت در هر گونه فروش.
  • وب سایت چقدر بزرگ خواهد بود؟

برخی از نمونه های خوب یک وب سایت شرکتی عبارتند از Mondelez، Retail Group، US Bank، HSBC، Sony، SAP، Diamler. علاوه بر این، Bowen Craggs Index PDF اطلاعات دقیقی را در مورد وب سایت های شرکتی ارائه می دهد.

3. وب سایت های رسانه های اجتماعی

وب‌سایت‌های رسانه‌های اجتماعی به افراد کمک می‌کنند تا محتوا و نظرات خود را در زمان واقعی به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال، فیس بوک یک رسانه اجتماعی است که در آن می توانید عکس ها و فیلم های خود را آپلود کنید و در مورد آنها نظر دهید.

اینها معمولاً وب سایت های عمومی هستند. اگرچه وب‌سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف قوانین و فرآیند تعامل متفاوتی دارند، اما هدف مشترک همه آنها گرد هم آوردن افراد است.

برخی از وب سایت های رایج رسانه های اجتماعی فیس بوک هستند، توییتراینستاگرام، لینکدین، دریبل.

رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی

4. وب سایت های شخصی

یک وب سایت شخصی می تواند یک مجله آنلاین باشد که در آن کسی می تواند ایده ها، افکار، سرگرمی ها، علایق، احساسات خود را با جهان به اشتراک بگذارد. به عنوان مثال، می تواند در مورد خانواده، دوستان، کتاب های نوشته شده توسط خودتان، اشعار، حیوانات خانگی و غیره باشد.

دلایل ایجاد وب سایت های شخصی می تواند بسیار باشد. مردم دوست دارند در مورد خود صحبت کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند که چه کسی هستند.

سایت های عروسی، سایت های یادبود، سایت های حیوانات خانگی مردم، وب سایت های تعطیلات شخصی نمونه هایی از وب سایت های شخصی هستند.

5. ویدئو و تلویزیون آنلاین

ویدئوها جذاب ترین شکل محتوا هستند. وب سایت هایی که می توانید فیلم ها و برنامه های تلویزیونی را به صورت آنلاین تماشا کنید، وب سایت های ویدیویی هستند.

وب سایت هایی مانند یوتیوب و نتفلیکس روش تماشای آنلاین محتوا را متحول کرده اند. یوتیوب اکنون پس از گوگل پربازدیدترین وب سایت است.

اکثر وب‌سایت‌های تلویزیون آنلاین و پخش آنلاین برنامه اشتراکی برای تماشای محتوای اصلی دارند. همچنین، وب‌سایت‌هایی مانند Twitch وجود دارند که می‌توانید بازی‌های خود را به صورت زنده پخش کنید.

در اینجا برخی از وب سایت های محبوب مانند یوتیوب وجود دارد. علاوه بر این، در اینجا برخی از وب‌سایت‌ها مانند Netflix وجود دارند که محتوای اصلی اصلی را ارائه می‌دهند.

ویدئو و تلویزیون آنلاین
ویدئو و تلویزیون آنلاین

6. وب سایت های تجارت الکترونیک

وب سایت های تجارت الکترونیک خرید و فروش کالا و خدمات را به صورت آنلاین ارائه می دهند. علاوه بر این، انتقال پول و اطلاعات را نیز شامل می شود.

وب سایت های تجارت الکترونیک می توانند مدل های کسب و کار متفاوتی داشته باشند. اما محبوب ترین مدل کسب و کار که وب سایت های تجارت الکترونیک از آن پیروی می کنند، مدل های Business to Consumer (B2C) و Consumer to Consumer (C2C) است.

آمازون، فلیپ کارت، eBay، علی بابا نمونه هایی از سایت های تجارت الکترونیکی هستند که از مدل B2C پیروی می کنند.

وب سایت های تجارت الکترونیک می توانند تک فروشنده یا چند فروشنده باشند، به این معنی که یک یا چند فروشنده می توانند محصولات خود را بفروشند.

Apple.com، Nike.com، Nvidia.com نمونه هایی از وب سایت های فروش محصولات فیزیکی هستند. به طور مشابه، وب سایت هایی مانند Paytm.com، Yatra.com خدمات مختلفی را می فروشند.

7. ویکی و وب سایت های پایگاه دانش

وب سایت های ویکی سایت هایی با محتوای آموزنده هستند. آنها معمولاً حاوی یک کاتالوگ از داده ها هستند. داده ها می توانند در هر موضوعی باشند. پرکاربردترین وب سایت ویکی ویکی پدیا است.

وب سایت ویکی از یک برنامه سرور به نام ویکی استفاده می کند. دانش HTML برای استفاده از برنامه های ویکی مورد نیاز نیست. علاوه بر این، مشارکت‌کنندگان همچنین می‌توانند تاریخچه ویرایش و پیش‌نمایش تغییرات را مشاهده کنند.

وب‌سایت‌های پایگاه دانش از این نظر شبیه به سایت‌های ویکی هستند که شامل مجموعه‌ای از مقالات در یک موضوع خاص هستند. برای مثال، اپل یک وب‌سایت پشتیبانی دارد که در آن می‌توانید هرگونه سؤال مرتبط با محصولات اپل را جستجو کنید.

8. وب سایت نمونه کارها

وب سایت هایی که مجموعه ای از آثار یک شرکت یا یک فرد را نمایش می دهند به عنوان وب سایت نمونه کارها شناخته می شوند.

داشتن یک وب سایت نمونه کارها برای نمایش پروژه ها، مطالعات موردی و خدمات شما مفید است. علاوه بر این، به بیان شخصیت، تجربه و قابلیت ها کمک می کند.

تفاوت بین پورتفولیو و وب سایت شرکت در این است که سایت های نمونه کار فقط کارهای انجام شده توسط یک شرکت را نمایش می دهند، در حالی که سایت های شرکت می توانند اطلاعات مربوط به شرکت را نمایش دهند.

وب سایت های نمونه کار
وب سایت های نمونه کار

9. وب سایت های آموزشی

وب‌سایت‌های آموزشی شامل آموزش‌های ویدیویی، آزمون‌ها و سایر منابعی هستند که به یادگیری کمک می‌کنند و به عنوان مکملی برای تدریس در کلاس عمل می‌کنند.

چنین وب سایت هایی می توانند گزینه های رایگان و پریمیوم داشته باشند. علاوه بر این، یک وب‌سایت آموزشی ممکن است آموزش‌های تخصصی مرتبط با یک موضوع خاص نیز داشته باشد.

وب‌سایت‌هایی مانند edx، Academic Earth و Bigthink دوره‌هایی با موضوعات مختلف دارند. به طور مشابه، Udemy و Lynda عمدتاً بر روی فناوری، تجارت و ویدیوهای توسعه مهارت متمرکز هستند.

DOCS آنلاین رایگان ما آموزش های مربوط به طراحی گرافیک، طراحی وب و توسعه را ارائه می دهد.

10. سایت های خبری و مجلات

همانطور که از نام ها پیداست، از این سایت ها برای به اشتراک گذاری اخبار و رویدادهای جاری استفاده می شود. وب سایت های خبری به طور مکرر به روز می شوند و به تیمی از متخصصان وب برای مدیریت و به روز رسانی محتوا نیاز دارند.

سایت های خبری و مجلات می توانند هم محتوای رایگان و هم محتوای ممتاز را ارائه دهند. متن، تصاویر و ویدیوها محبوب ترین اشتراک گذاری محتوا در چنین سایت هایی هستند. هم روزنامه ها و هم کانال های خبری تلویزیونی یا رادیویی می توانند وب سایت های خود را داشته باشند.

واشنگتن پست، نیویورک تایمز، سان و دیلی میل کانال های خبری محبوب هستند. به همین ترتیب، GQ، Time و National Geographic وب سایت های مجلات محبوبی هستند.

سایت های خبری و مجلات
سایت های خبری و مجلات

11. سایت های تامین مالی جمعی، سازمان های غیرانتفاعی، کمک های مالی

وب‌سایت‌های تأمین مالی جمعی برای جمع‌آوری مقدار کمی پول از تعداد زیادی از افراد به صورت آنلاین برای حمایت از پروژه‌ها یا سرمایه‌گذاری‌های مختلف استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، جمع آوری 1 دلار از میلیون ها نفر برای حمایت از تحقیقات پزشکی، سرمایه گذاری جمعی است.

مزایای تامین مالی جمعی آنلاین، مجموعه وسیعی از منابع فردی برای دسترسی و قرار گرفتن در معرض بیشتر است. علاوه بر این، روشی کارآمد است زیرا می توانید تلاش های تامین مالی خود را متمرکز و ساده کنید.

Kickstarter، Indiegogo، Causes، Patreon و GoFundMe وب‌سایت‌های سرمایه‌گذاری جمعی عالی هستند.

12. وب سایت های دارای پورتال و دایرکتوری

وب‌سایت‌های پورتال و فهرست فهرستی آنلاین یا فهرستی از وب‌سایت‌ها و اطلاعات هستند. این می تواند لیستی از خدماتی مانند اطلاعات هتل ها و مدارس باشد. به همین ترتیب، می تواند لیستی از اطلاعاتی مانند شماره تلفن و ایمیل باشد.

BOTW، About Us، Spoke وب سایت های پورتال خوبی هستند. Yelp یک سایت فهرست غذا و رستوران است.

همچنین چندین وب سایت بررسی اختصاصی وجود دارد که افراد می توانند نظرات خود را در مورد مشاغل به اشتراک بگذارند. وب سایت هایی مانند TrustPilot و GlassDoor وب سایت های خوبی برای بررسی هستند.

13. وب سایت های شغلی

وب‌سایت‌هایی که معاملات و آگهی‌های شغلی ارائه می‌دهند به عنوان وب‌سایت‌های شغلی شناخته می‌شوند.

این نوع وب‌سایت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به کارفرمایان اجازه می‌دهند خواسته‌های خود را ارسال کنند و جویندگان کار با نمونه کارها پاسخ دهند.

CareerBuilder، Dice، و Indeed برخی از وب‌سایت‌های محبوب آگهی کار هستند.

وب سایت های شغلی
وب سایت های شغلی

14. وب سایت های دولتی

همانطور که از نام آن پیداست، وب سایت های دولتی توسط دولت محلی یا مرکزی یک منطقه مدیریت می شوند. چنین وب سایت هایی حاوی اطلاعات کلیدی، خط مشی ها و به روز رسانی بخش ها و ارگان های مختلفی هستند که توسط دولت اداره می شوند.

به طور کلی، وب سایت های دولتی هر منطقه دارای یک TLD ثابت هستند. به عنوان مثال، تمام وب سایت های دولتی ایالات متحده دارای .gov TLD و هند دارای .gov.in TLD هستند.

وب سایت های دولتی معمولاً از دستورالعمل های ثابت پیروی می کنند. در اینجا دستورالعمل هایی است که توسط وب سایت های دولتی هند دنبال می شود.

15. صفحات فرود

صفحه فرود یک وب سایت تمام شده نیست. در عوض، آنها صفحات مستقلی هستند که جدا از وب سایت اصلی به طور خاص برای کمپین های بازاریابی یا تبلیغات ایجاد شده اند.

آنها همچنین نامیده می شوند – صفحه جذب سرنخ، صفحه استاتیکیا صفحه فرود و با هدف واحدی ایجاد می شوند.

یک وب سایت می تواند چندین صفحه فرود برای محصولات یا خدمات مختلف داشته باشد و به طور مکرر تغییر می کند.

Shopify، AirBNB و Webflow صفحات فرود به خوبی طراحی شده و کاربردی دارند.

16. کوپن ها و وب سایت های وابسته

اینها وب سایت های بازاریابی آنلاین هستند و با ارائه معاملات جذاب به کاربران در مورد سایر محصولات و خدمات، درآمد کسب می کنند.

وب سایت های کوپنی و وابسته نیز با ارائه تخفیف ها و پیشنهادات رایگان در جذب مشتریان به برندهای جدیدتر مفید هستند.

WikiBuy، Swagbucks، Amazon Coupons و Freecharge برخی از سایت های کوپن محبوب هستند.

17. وب سایت های SaaS

SaaS مخفف نرم افزار به عنوان یک سرویس است. این نوع وب سایت ها خدمات آنلاین مختلفی را به مشتریان خود ارائه می دهند.

چند نمونه از SaaS عبارتند از – اشتراک گذاری تصویر، میزبانی فایل، ایمیل، CRM، حسابداری ابری، تجزیه و تحلیل وب و غیره.

در اینجا چند نمونه خوب از سایت های SaaS با طراحی زیبا آورده شده است.

18. وب سایت های بازی

بازی های آنلاین بسیار محبوب شده اند و به همراه آن سایت های بازی. وب‌سایت‌های بازی می‌توانند بازی‌های آنلاینی داشته باشند که می‌توانند مستقیماً در مرورگر وب بازی شوند یا قابلیت پخش بازی را داشته باشند.

استیم یک سایت بازی بسیار محبوب است. شما همچنین می توانید بازی ها را از اینجا خریداری کنید. به همین ترتیب، Twitch یک وب سایت جریان بسیار محبوب است.

بازی ها
بازی ها

علاوه بر انواع وب سایت هایی که قبلاً در بالا ذکر شد، انواع مختلفی از وب سایت ها می توانند وجود داشته باشند مانند:

  • وب سایت های قمار– وب سایت های اختصاص داده شده به قمار آنلاین.
  • یک سایت طنز– وب سایت حاوی جوک، طنز، تقلید و غیره.
  • سایت های تورنت– وب سایت هایی که فایل های تورنت. را فهرست می کنند.
  • موتورهای جستجو– وب سایت هایی که محتوا را در اینترنت نمایه می کنند مانند گوگل.
  • آرشیو سایت ها– وب سایت هایی که وب سایت های قدیمی را بایگانی می کنند. به عنوان مثال archive.org.
  • وب سایت سلبریتی ها– وب سایتی حاوی اطلاعاتی در مورد افراد مشهور.
  • یک وب سایت مذهبی– سایت هایی که مکان یا اعتقاد مذهبی را تبلیغ می کنند.
  • سایت آینه– وب سایتی که از سایت دیگری کپی می کند.
  • سایت های ورز– وب سایت هایی که به موسیقی، فیلم، نرم افزار و غیره لینک می دهند. دانلود.
  • وب سایت های سیاسی– وب سایت های اختصاص داده شده به یک حزب سیاسی یا مذهبی.

نتیجه

با رشد اینترنت، انواع وب سایت ها نیز رشد کرده اند. انواع مختلف وب سایت های جدید دیگری نیز وجود دارند که روزانه در اینترنت ظاهر می شوند.

طراحی و ساخت انواع وب سایت های جدید و رسیدن به استانداردهای جدیدتر واقعاً جالب است.

آیا شما علاقه مند به یادگیری برخی از حقایق جالب در مورد طراحی سایت هستید، در اینجا 20 واقعیت در مورد طراحی سایت وجود دارد که احتمالاً نمی دانستید.